Strona Główna
Współpraca
Kontakt

"Za Wisłę" 20.07.2008

Wiosenna pogoda w środku wakacji idealna jest na wycieczkę. Niestety, jedynie 6 osób wykorzystało tę szansę i wyruszyło szlakiem wiślanym. Widać wakacje rozleniwiają...

Wyruszyliśmy znaną wszystkim trasą przez Pogorzyce (krótki deszcz), następnie w kierunku Babic. Jednak w środku lasu zapragnęliśmy obejrzeć Grodzisko - miejsce, w którym prawdopodobnie znajdowała się osada kultury łużyckiej. Droga była wygodna i wiodła wzdłuż przypuszczalnego obwodu wałów obronnych wioski (teraz porosłych drzewami). Gdy już objechaliśmy wokół całą polanę, droga zmieniła nieco nasze plany - wyjechaliśmy w Zagórzu. Celu wycieczki jednak zmieniać nie zamierzaliśmy, więc po małej korekcie trasy pojechaliśmy dalej, przez Rozkochów, Źródła i Okleśną. Tam, korzystając ze starego mostu kolejowego (zakaz ruchu pieszych, rozsypujące się płyty ;-) przekroczyliśmy Wisłę.

W przydrożnym sklepie zaopatrzyliśmy się w napój gazowany słodzony konserwowany chemicznie ;-) Niestety nie zawierał fenyloalaniny do której mam pewien sentyment, jednak roztaczał magię "czasów technikum" jak powiedział Andrzej.

Rowerową trasą wiślaną przez Spytkowice, Dębinę, Lipową, Koniec (lubię nazwy okolicznych wsi ;-) dotarlismy do Łączan. Drogą na zaporze wodnej i elektrowni przekroczyliśmy rzekę po raz drugi i rozpoczęliśmy mozolny podjazd pod Kamień (zdjęcie - okolice plebanii miejscowego koscioła ;-). Na szczęście z każdej góry trzeba kiedyś zjechać, więc aż do Skowronka przeważały lekkie zjazdy. W ośrodku nad zalewem zmienilismy dyscyplinę sportu, i zrewanżowaliśmy się starszej części ekipy za zeszłoroczną porażkę w piłkarzykach ;-). Do Chrzanowa dotarliśmy przez Regulice i Bolęcin około godziny 15. Mam nadzieję, że na kolejnych wycieczkach frekwencja będzie lepsza :-)

Powrót

PTTK

PTTK Oddział Chrzanów

PLAN WYCIECZEK

KLIK

Moim zdaniem najbardziej atrakcyjną turystycznie gminą Powiatu Chrzanowskiego jest gmina: